Locatie de Kaap
    Locatie Vecht
    Locatie Krakeel
    Locatie Wolfsbos

Eigen vervoer stond al lang op het verlanglijstje van de bewoners van het Jannes van der Sleedenhuis. In 1988 werd een eerste bus “de Jannes Shuttle” aangeschaft. Nadien zijn er verschillende bussen  ter vervanging aangeschaft. In 2013 heeft de stichting een extra bus aangeschaft. Deze bus betreft een uitbreiding van de vervoersmogelijkheden. Deze aanschaf is gedaan op verzoek van de locaties en houdt verband met de vervangende nieuwbouw van het voormalige Jannes van der Sleedenhuis naar verschillende wijklocaties binnen Hoogeveen.

De stichting is tot de aanschaf van deze bussen overgegaan om de bewoners de mogelijkheid te bieden om over aangepast vervoer beschikken.  De bussen  zijn voorzien van een liftinstallatie en dus geschikt voor het vervoer van rolstoelgebruikers, maar ook ouderen met een andere lichamelijke handicap kunnen door aanpassingen gemakkelijker in- en uit­stappen. Op deze wijze kunnen de bewoners van het woonzorgcentrum zelfstandig besluiten om boodschappen te doen, een bezoekje te brengen of gewoon eens een ritje te maken. De bewoners betalen voor het vervoer een bescheiden bijdrage.

De vrijheid om zelfstandig te kunnen besluiten wat je wilt, waar je heen wil, waarom je dat wilt en wanneer dat moet plaatsvinden  geeft de bewoners het gevoel dat men er nog onderdeel is van onze maatschappij. Immers er hoeft niet gevraagd te worden: “Mag ik…”

Een aantal vrijwilligers dragen zorg voor het vervoer. Naast het chauffeur zijn, zorgen de vrijwilligers ook voor het schoonhouden van de bus en houden in de gaten of er onderhoud moet plaatsvinden. Deze vrijwilligers ontvangen hiervoor een maandelijks vergoeding, welke als onkostenvergoeding is aan te merken en past binnen de regeling welke door de overheid in het kader van Regeling onkostenvergoeding vrijwilligersorganisatie is vastgesteld.

Onze stichting maakt kosten voor dit vervoer, zoals kosten van afschrijving, verzekering,  brandstof, onderhouds- en reparatiekosten en betaalt deze vanuit donatiegelden en opbrengsten van fancyfairmarkten en giften.

Om dit vervoer te kunnen blijven realiseren kunnen wij uw financiële ondersteuning bijzonder goed gebruiken en zijn wij erg erkentelijk voor uw bijdrage.